با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد میشود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر میگردد. اجازه دهید در این بخش از اتومبیل در نمناک به 3 دلیل اصلی که روغن وارد فیلتر هوا میشود را بررسی کنیم. وظیفه اصلی فیلتر هوا این است که ذرات خاک ، گرد و غبار، خار و خاشاک و سایر ناخالصی ها را قبل از مخلوط کردن هوا با گازوئیل مایع (یا دیزل) برای تبدیل شدن به بخار، حذف میکند و هنگامی که فیلتر هوا با آلاینده ها مسدود می شود، ممکن است که باعث کاهش کارایی و بازده سوخت موتور شود. اما به منظور بالا بردن مقاومت و ضریب گرمایی آن و همچنین کاهش اصطکاکش، با لایهای نازک از یک ماده مشخص کاور میگردد. دریچه PCV شبیه یک فیلتر روغن موتور است ، که در نهایت با آلودگی بیش از حد (در این مورد – روغن موتور) اشباع می شود و باید با جایگزینی که سازنده خودرو شما توصیه میکند ، تعویض شود . اگر متوجه وجود روغن موتور در فیلتر هوا یا محفظه ورودی شوید ، یک مکانیک حرفه ای ممکن است تست تراکم را توصیه کند . روغن موتور هرگز نباید در فیلتر هوای ماشین برود، که بنا به نحوه ورود روغن به فیلتر هوا ممکن است نیاز به تعمیرات اصلی یا جزئی باشد.فیلتر هوا برای زدودن خار و خاشاک، کثیفی ها و دیگر مواد آلاینده به جز روغن، طراحی شده است.

زمانی که روغن مسیرش را برای ورود به فیلتر هوا پیدا کند، معمولا نشانه ای از یک ناکارآمدی فاجعه بار موتور نیست، اما در هر حال نباید از آن چشم پوشی کرد. این لحظه زمانی است که مکانیک برای سنجیدن تراکم هر سیلندر یک فشارسنج بر هر سوراخ شمع موتور نصب میکند، که اگر تراکم از حدی که باید باشد کمتر است ، معمولا اشکال از حلقه های پیستونی فرسوده شده میباشد ، که متاسفانه این تعمیر به آسانی تعویض دریچه PCV نیست. در مراحل اولیه فرسودگی حلقه های پیستونی روغن اضافی تبدیل به گاز شده و باعث ایجاد فشار بیش از حد در داخل کارتر می شود، که روغن بیشتری از طریق دریچه PCV و در نهایت به ورودی هوا می رسد، همانطور که در بالا ذکر شد. اگر مشخص شود که یک دریچه PCV مسدود شده است، منبع روغن موتوری که درون فیلتر هوا یا سیستم ورودی هوا است، باید تعویض شود، ورودی هوا باید تمیز و یک فیلتر هوای جدید نصب شود. دریچه PCV به وسیله یک شلنگ بدون هوا که اغلب پلاستیکی است، به یک محفظه ورودی هوا متصل می شود، که برای ایجاد یک خلاء درون کارتریج موتور مورد استفاده حجم پیستون قرار می گیرد. زیبایی چرخه دو زمانه این است که نسبت به مدل مشابه چهارزمانه انرژی تولیدی بیشتری دارد، زیرا دو برابر بیشتر احتراق انجام میدهد (بهجای اینکه در هر چرخه یکبار کار انجام دهد، با هر بار رفتوبرگشت یک فرایند کار انجام میشود) بنابراین کار انجامشده در این طرح بیشتر است.پیشرانههای پیستون متقابل همیشه وجود داشتهاند و از حدود سال ۱۹۰۰ در کشتیها، تانکها و لوکوموتیوهای راهآهن مورد استفاده قرار میگیرند.

سلیمی ابراز داشت: در این مدت طراحی و ساخت دیسشارژ پمپ آب خنککن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس انجام شده است که این امر ۵۰ درصد صرفهجویی ارزی برای صنعت برق کشور به ارمغان آورده است. سلیمی گفت: این مجموعه از ابتدای سال تاکنون موفق به بومیسازی بیش از 1400 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده است که علاوه بر صرفهجویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندیهای ساخت داخل بهترین گزینه برای تامین قطعات تخصصی نیروگاه در جهت تولید برق پایدار که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکنندههای داخلی و کمک به اشتغال و صرفهجویی piston 4d56 turbo ارزی خواهد شد. موتور خودرو دارای دو قسمت اصلی سیلندر و سرسیلندر میباشد که این دو قطعه نیاز به روغن کاری و اب خنک دارند و مسیر های عبور آب و روغن در شیار های داخل موتور در محل اتصال سیلندر و سر سیلندر به هم میرسند و کوچکترین تاخل آب و روغن باعث وارد شدن آسیب جدی به موتور میشود.

نحوه چیدمان رینگ های پیستون موتورهای احتراق داخلی پیستونی دارای اهمیت به سزایی در افزایش توان و گشتاور تولیدی موتور دارند. دومین منبع بالقوه نشتی روغن موتور در محفظه فیلتر هوا، به دلیل حلقه های پیستونی فرسوده است. اگر روغن در داخل فیلتر هوا یافت شود ، می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد موتور داشته باشد. به هرحال اگر مسیر های روغن مسدود شده اند ، معمولا پیشنهاد میشود روغن موتور را شستوشو دهید و فیلتر روغن را حداقل دو بار در 1000 مایل اول تعویض کنید ، تا از تمییز بودن مسیر های روغن از آلاینده ها اطمینان حاصل کنید. آخرین دلیلی که ممکن است باعث رسیدن روغن به سیستم ورودی هوا شود و در نهایت فیلتر هوا را مسدود کند ، این است که مسیر روغن مسدود شده باشد . این اصطلاح زمانی به کار میرود که شاتون خودرو شکسته باشد. وقتی پای خود را روی پدال گاز بگذارید و دور موتور بالا رود چنان صدایی از او بلند میشود که مو را برتن انسان سیخ میکند. در نتیجه یک موتور هارلی داویدسون صدایی شبیه به tomp-tomp دارد که شخصیت خاصی به این موتور سیکلت داده است. این رینگ ها در داخل شیارهای پیستون قرار دارند و از خروج مخلوط سوخت و هوا از بالای محفظه احتراق جلوگیری می کنند تا فرآیند انفجار و حرکت پیستون به سهولت انجام شود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت قیمت پمپ 9 پیستون ترک.

ایندکسر