از آن تیپ ۵هایی نیز نیست که بخواهد دارای سپر RC، ماکت چراغ شوی، چراغ عقب کروز و راک روف، خودش را اصیل جلوه دهد! پیشرانه ۲۰۶ RC، دارای اسمو رسم به موتور RC، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری بود که ۱۷۵ اسب بخار توان داشت و این ماشین را حاذق می تولید در مدت زمانه ۷٫۴ ثانیه از موقعیت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. آینه ها شکلی مشابه به همان آینه های فابریک ۲۰۶ دارند، ولی مجهز به موتور تاشوندگی برقی میباشند و در فرهنگ و تمدن اصطلاحات ۲۰۶بازها آن ها را، به اسم مارک سازنده این آینه، «مگنت مارلی» می نامند. حلقه ها از مدل ۱۷٫۰ اینچی چلنجر میباشند و مغایر بسیاری از دسته های موجود در بازار کاملا اصل به حساب می آیند. از نمای جلو که آغاز کنیم سپر پهناور RC را می بینیم که در مقایسه با سپر ۲۰۶های ساده حجم بیشتری دارد و از شبکه ورودی هوای پهناور تری در آن به کارگیری شده است. البته در یاد داشته باشید که تعیین میل سوپاپ مناسب به طور کامل به توان تنفسی سرسیلندر یا به عبارتی حجم هوای عبوری سرسیلندر (CFM سرسیلندر) بستگی داراست و فلسفه “هرچه بزرگتر، بهتر” در گزینه میل سوپاپ ممکن هست عاقبت تماما معکوس به ملازم داشته باشد. نیکی تیپ ۲ است و نه تیپ ۵، خیر افت میزان مرغوب بودن را به خود چشم و نه این که ترمزهای عقبش ظرف ای شده باشند! تولید RC در سال ۲۰۰۶ متوقف شد، البته علاقه طرف داران پژو و ۲۰۶بازها به همین نوع نقطه نهایی نیافت و کماکان جوانان اکثری از سرتاسر عالم برای این خودرو، به تیتر توانا ترین تیپ ۲۰۶ در دنیا، احترام متعددی قائل اند و روز به روز سعی می نمایند تا ۲۰۶های معمولی خود را به ۲۰۶ RC مشابه خیس کنند. عرض همین سوراخ حلقه پیستونی بوسیله تولید کننده مشخص و معلوم و مشخص و معلوم می شود و مهم قرار دادن رینگ در درون سیلندر و مقدار گیری فاصله اهمیت یک سنج سنجنده قابل ترازو گیری است. در اکنون حاضر پوشش های CrN برای پوشش دهی رینگ پیستون به فعالیت می رود که مقاومت سایشی لطف در دمای اتاق دارد اما به خاطر ساختار متخلخل شونده سایش بسیار متعددی در دماهای بالای 200 سکو از خود نشان می دهد و فاقد خواص خویش جاری کننده است. در درحال حاضر حاضر پوششهای CrN به جهت پوشش دهی رینگ پیستون به عمل میرود که مقاومت سایشی مهربانی در دمای اتاق دارد البته به خاطر ساختار متخلخل شونده سایش زیاد زیادی در دماهای بالای ۲۰۰ مرتبه از خود نشان می‌دهد و فاقد خواص خود اعصاب کننده است. اگر چه خلق و خوی سایشی پوشش های متنوع اعمالی بر بر روی رینگ های پیستون به وسیله محققان زیادی مورد تحلیل قرار گرفته است، اما به منظور مقایسه و بررسی کلی پوشش ها تحقیقات اندکی انجام شده است. برای حالتی که رینگ ها در موتور داغ شده و منبسط می شوند بایستی یه خرده فضا برای این میزان افزایش حجم وجود داشته باشد. براین اساس هر وقت که سیلندر هیدرولیک ساخته می شود، لوله و شافت برحسب کورس گزینه نیاز بریده، پیستون و بقیه اجزاء که به جهت به عبارتی سیلندر می باشند حیاتی یکدیگر مونتاژ می شوند. گاه همین خاص بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب ورژن ای متعدد از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. البته به سراغ ۲۰۶ کوپه خودمان گشوده می گردیم. این فشار بیرونی از خاصیت فنری حلقه ها ناشی می شود ، اما در زمانه احتراق اساسی فشار گاز پشت حلقه ها که آن‌ها را محکم خیس به دیواره سیلندر فشار می دهد ، کامل شدن می شود. به همین ادله سیل ها عمر بیشتری داشته و کمتر در گیر سایش و پاره گی می شوند. در بعضا پیستون ها کف پیستون فرورفتگی جای سوپاپ داراست که زمانی سوپاپ باز می شود می تواند حرکت کند. مقاومت سایشی مطلوب باشد و به جهت دسترسی به همین خواص از پوشش آلیاژی بر بر روی رینگ به کارگیری می شود. هدف این پروژه، تحلیل پوشش های تازه نانو کوتینگ به جهت رینگ پیستون موتور قیمت رینگ پیستون پارس tu5 TU5 می باشد. به آن مضمون‌ که کلیدی کوتاه کردن ضرایب دنده ها فعالیت کشیک دادن دنده پرسرعت خیس انجام می گیرد و به همین ترتیب، عجله ماشین افزایش می یابد. نکته حیاتی در مورد پیستون تیپ 5 این هست که عدم انتخاب سایز مطلوب در سیلندر موتور TU5 منجر به وجود داخل شدن خط ها و لبه هایی در درون سیلندر شده و در صورتی که متاع پیستون و حلقه TU5 مطلوب نباشد، پس از مدت کوتاهی از تعمیر موتور مجدد در گیر مشکل خواهند شد. یک واقعه مهمی که آنگاه از آن از این سال های علم و تجربه و احتمال داراست هم کارایی و غلط در همین صنعت رخداد افتاده، همین هست که وقتی که کسی به جهت نمونه میخواهد یک قطعه را ایجاد کند، به عنوان مثال پیستون TU5 که بر بر روی خودروی 206 بسته میشود، میآیند نقشه و مثال این پیستون را برمیدارند و میفرستند به یک کمپانی خارجی که خط ایجاد این کالا را داراست تولید می نماید و می گوید ما خط تولید این قطعه را میخواهیم و آن شرکت خارجی میآید یک خط طراحی میکند، فیکچرهایش را طراحی میکند، مراحل را طراحی میکند، برنامه PLC یا برنامه ماشینآلاتی که به رخ CNC میباشند را مینویسد و پول اینها را می‌گیرد و همه اینها را هماهنگ مینماید و مجموعه ما میروند به عنوان نمونه یک ماه در کره، چین یا آلمان بومی میشوند، آموزش میبینند در آنجا، آنگاه برمیگردند و میآیند داخل مرز و بوم و بعد مستشاران خارجی بلند می شوند و میآیند تا یک سری ماه دارای هزینههای زیاد بالا و اینجا مستقر می گردند تا این ایجاد را در اینجا به جهت ما به ثمر برسانند.

ایندکسر