[ad_1]

شما فکر می کنید که اگر یک چیز وجود دارد که ما انسان ها می توانیم به راحتی آن را درک کنیم ، این ذهن خود ما است. اما ، همانطور که یک کوه تحقیق نشان می دهد ، ما آنقدر که فکر می کنیم در خواندن خود مهارت نداریم. به ویژه ، ما در پیش بینی احساس یک رویداد آینده خیلی خوب نیستیم.

روانشناسان آن را “پیش بینی عاطفی” می نامند ، توانایی پیش بینی خوشبختی ، ناراحتی و سایر احساسات خودمان. در واقع ، ما کاملاً خوب پیش بینی می کنیم که بعد از یک واقعه مهم مانند پیروزی در انتخابات یا از دست دادن شغل ، احساساتمان چقدر شدید خواهد بود. اما وقتی می خواهیم پیش بینی کنیم که چگونه این احساسات به مرور ادامه می یابند و چگونه بر روحیه کلی ما تأثیر می گذارند ، ما اغلب از هدف فاصله داریم.

این برداشت غلط ممکن است یکی از عوامل پیشبرد قطب سیاسی باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند هضم دیدگاه های مخالف سیاسی باعث ناراحتی آنها بیش از آنچه در واقع هستند می شود.

تام ماویس ، استاد بازاریابی در دانشگاه نیویورک گفت: “شما فکر می کنید اگر تیم یا نامزد شما باخت ، برای مدت طولانی بسیار ناخوشایند خواهید بود.” “اما این مدت طولانی نیست.” به همین ترتیب ، اگر جایزه ای کسب کنید یا نمره آزمون عالی کسب کنید ، احتمالاً شادی شما زودتر از آنچه فکر می کنید تبخیر می شود.

استادی تا ساعت های آخر روی میز خود خم می شود و کارهای دانشگاهی مورد نیاز خود را دور می اندازد. یک طرفدار ورزش وقتی تیم فوتبالش در زمین بازی بیرون می رود ، از اضطراب می لرزد. یک مقام مبارزات انتخاباتی به دلیل احتمال نامزدی که نامزد وی بیرون می آید ، خواب خود را از دست می دهد.

این سناریوهای پرمخاطره بر اساس همین فرض مشترک است: دستیابی به نتیجه مطلوب (دوره ، قهرمانی تیمی ، پیروزی در انتخابات) خوشبختی پایدار را تضمین می کند و عدم آن باعث ناامیدی عمیق خواهد شد. همه ما متعهد به این نوع “پیش بینی عاطفی” هستیم – پیش بینی احساس ما در آینده.

اما همانطور که محققان دریافتند ، ما آنقدر که فکر می کنیم مهارت نداریم. مطالعات نشان می دهد که هر از گاهی پیش بینی های ما در مورد اینکه چه چیزی ما را خوشحال می کند و چه چیزی باعث ناراحتی ما می شود ، از این دست چشم پوشی می کنیم. از آنجا که بیماری همه گیر بر بهزیستی عاطفی جمعی تأثیر می گذارد – یک مطالعه در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ماه ژوئن نشان داد که بیش از 40 درصد آمریکایی ها از نظر بهداشت روانی ضعیف گزارش می دهند – زمان آن است که فرضیه های ما در مورد خوشبختی را دوباره ارزیابی کنیم. درک ماهیت پیش بینی اشتباهات و دلیل وقوع آنها می تواند به شما ایده واضح تری از زمان باور به پیش بینی های احساسی و زمان استفاده از آنها با یک دانه بزرگ نمک بدهد.

تام ماویس ، استاد بازاریابی در دانشگاه نیویورک گفت: “شما فکر می کنید که اگر تیم یا نامزد شما باخت ، شما برای مدت طولانی بسیار ناخوشایند خواهید بود.” “اما این مدت طولانی نیست.” به همین ترتیب ، اگر جایزه ای کسب کنید یا نمره آزمون عالی کسب کنید ، احتمالاً شادی شما زودتر از آنچه فکر می کنید تبخیر می شود.

ما نه تنها تمایل داریم که بیش از حد ارزیابی کنیم که یک رویداد آینده چه تاثیری بر خوشبختی ما خواهد داشت ، بلکه در مورد ماندگاری تأثیر نیز اغراق می کنیم. در یک مطالعه در سال 2019 ، هدر لنچ ، روانشناس دانشگاه A&M و همکارانش از گروه هایی از مردم پرسیدند که فکر می کنند در دو سناریو متفاوت چه احساسی دارند: اگر نامزد آنها در انتخابات پیروز شود یا شکست بخورد ، یا اگر نمره امتحان کم و زیاد داشته باشد.

پاسخ دهندگان به شدت شدت احساسات خود را در این شرایط پیش بینی کردند ، اما آنها در پیش بینی چگونگی رشد این احساسات با گذشت زمان مهارت کافی نداشتند. بیشتر اوقات ، احساسات اولیه حواس پرت می شوند و تا جایی که فکر می کنند بر روحیه عمومی افراد تأثیر نمی گذارند.

اشتباهات مکرر در پیش بینی عاطفی افراد می تواند باورها و ادراکات را به طرز شگفت انگیزی تحت تأثیر قرار دهد. سال گذشته ، کارشناسان سیاست عمومی در مدرسه کندی در هاروارد دریافتند که این اشتباهات به توضیح دلیل دو قطبی بودن سیاسی جامعه کمک می کند. ما معتقدیم که هضم دیدگاه های مخالف بیش از آنچه در واقعیت است باعث ناراحتی ما خواهد شد ، بنابراین با مصرف بیشتر محتوایی که قبلاً با آن موافقیم – از این نظرات دوری می کنیم – ترک عادت پس از ایجاد آن دشوار است. اما وقتی پیش بینی های غلط عاطفی خود را اصلاح می کنیم ، کمتر به دنبال اطلاعات سیاسی مغرضانه خواهیم بود.

نوار حافظه پایین

به طور کلی ، ما به سرعت از اشتباهات خود یاد می گیریم: تقریباً به هیچ کس که اجاق گاز را لمس کرده است ، نباید یادآوری کرد که دیگر این کار را انجام ندهد. اما وقتی نوبت به پیش بینی عاطفی می رسد ، خیلی سریع نیستیم. شاید فکر کنید ماندن در رختخواب تا ظهر شنبه باعث خوشحالی شما می شود. اما حتی اگر به شما احساس می کند مانند زباله (زباله های بدبو ، برای شارژ) ، باز هم ممکن است وسوسه شوید که آخر هفته آینده زیر پوشش باشید.

پروفسور ماویس می گوید ، نه اینکه ما آگاهانه مخالف یادگیری از پیش بینی های بد خود باشیم. یعنی ، ما معمولاً تصور واضحی از اینکه این پیش بینی ها در وهله اول چیست ، نداریم. در یک سری از مطالعات ، او و تیمش نشان دادند که مردم تمایل دارند با تجدید نظر در پیشگویی های فال به یاد بیاورند تا مطابق با واقعیت ثابت شود.

اگر پرونده مالی شما را آنگونه که در ابتدا فکر می کردید خوشحال نمی کند ، می توانید تصور کنید که در تمام مدت این ناامیدی را پیش بینی کرده اید. پروفسور ماویس می گوید: “فکر کردن روی حافظه به عنوان باز کردن یک کشوی کوچک و بازیابی حافظه وسوسه انگیز است ، اما این اتفاق نمی افتد.” “شما سعی خواهید کرد احساسات خود را بر اساس احساسات فعلی خود بازسازی کنید.” این بازسازی در زیر کاپوت باعث می شود که متوجه نشوید که پیش بینی های اولیه شما دور از هدف بوده است – و وقتی از خطای پیش بینی کاملاً آگاهی نداشته باشید ، با انگیزه اصلاح آن

مانند دانشمندان که از طریق میکروسکوپ نگاه می کنند ، بیشتر افراد همچنین هنگام پیش بینی احساس یک واقعه در ما درگیر آنچه “تمرکز” نامیده می شود می شوند. یعنی آنقدر با دقت روی این رویداد متمرکز می شویم که تأثیر همه رویدادهای دیگری را که همزمان اتفاق می افتند نادیده می گیریم. وقتی به این فکر می کنید که اگر اخراج شوید یا نامزد شما در انتخابات شکست بخورد ، چقدر ناراحت خواهید شد ، احتمالاً به این فکر نخواهید کرد که اگر دوست جدیدی پیدا کنید ، یک کوه را ملاقات کنید یا اولین نوه خود را در آینده نزدیک پیدا کنید ، چه احساسی خواهید داشت.

با این حال ، در واقعیت ، یک رژه بی پایان از وقایع زندگی – برخی خوب ، برخی بد ، برخی خنثی – تأثیر هر رویداد را بر رفاه شما کاهش می دهد. پروفسور لنچ می گوید: “وقتی در واقع به آنجا می روید ، بسیاری از اتفاقات دیگر می افتد.” “یک نتیجه کل زندگی را تحت تأثیر قرار نمی دهد. شما اهداف و اولویت های دیگری نیز دارید که مهم نیز هستند. “

جنبه روشن تعصب

با این حال ، برخی از محققان استدلال می کنند که شاید عاقلانه نباشد که بخواهیم همه خطاهای عاطفی خود را در پیش بینی اصلاح کنیم. از نظر تکاملی ، آنها می گویند ، دلایل خوبی برای مرتکب شدن چنین اشتباهاتی وجود دارد.

وقتی در مورد بارهای احساسی یک رویداد منفی در آینده غلو می کنیم ، تمام توقف ها را انجام می دهیم تا مطمئن شویم که این اتفاق رخ نمی دهد. و این اعتقاد که رسیدن به هدفی منجر به تحقق می شود – خواه این هدف تأمین مالکیت مالکیت ، پس انداز کافی برای خرید خانه یا گرفتن قایق باشد – به ما اطمینان می دهد که ما زنده می مانیم و رشد می کنیم. پروفسور لانچ می گوید: “وقتی به این فکر می کنید که وقتی یک مأموریت دریافت می کنید چقدر خوشحال خواهید شد ، باعث می شود که پیش بروید.”

افرادی که از نظر آفتابی اشتباه می کنند در پیش بینی احساسات خود ممکن است در مقابله با موانع زندگی روزمره بهتر باشند. دزیره کلمبو ، داوطلب دکترای دانشگاه هاوم اول اسپانیا ، از مردم خواست که پیش بینی کنند حال و هوای آنها طی دو هفته آینده چگونه است. سپس تیم وی در این بازه زمانی سه بار در روز با آنها ثبت نام می کند. خانم کلمبو گفت ، افرادی که خلق و خوی درخشان تری را از آنچه واقعاً احساس می کردند پیش بینی می کردند “از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند.”

بنابراین چگونه می فهمید که باید به جریان پیش بینی های عاطفی خود پایبند باشید یا آنها را تحت فشار قرار دهید؟ یک رویکرد معقول ، به گفته کارشناسان ، این است که با دیدن احساسات خود در مورد آنها ، برخی از چشم اندازهای پیش بینی های خود را بدست آورید. اگر انتظار شادی زیاد پس از ارائه به شما الهام بخش می شود تا از آن بهره ببرید ، خوش بینی بیش از حد شما می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

از طرف دیگر ، اگر به طور مداوم از پیش بینی عذاب آینده ناراحت هستید – یا رفاه حال خود را برای اطمینان از خوشبختی آینده فدا می کنید – وقت آن است که قدم بردارید و پیش بینی های خود را در مورد زمینه های بقیه زندگی خود ارزیابی کنید. تقریباً هیچ پیروزی به اندازه تصور ما شادی پایدار به همراه نخواهد داشت و تقریباً هیچ شکست از لحاظ احساسی به اندازه ترس ما ویران کننده نیست.

پروفسور ماویس می گوید: “تا آنجا که می دانیم” این اتفاق برای من قبلاً افتاده و من زنده مانده ام “، این یک اتفاق خوب است. “

[ad_2]

منبع: moshaver-news.ir

ایندکسر