هدرز 206 تیپ 5 و 6 موتور TU5

در اتومبیل های رانا ، پارس و 405 SLX و سمند موتور TU5 ، قطعه واسط برای سهولت نصب هدرز به خریداران ارائه میشود. استفاده از لوله فلکسی بل فلزی در قسمت انتهایی هدرز برای کاهش لرزش و جلوگیری از انتقال اونها از موتور به لوله اگزوز و بر عکس . منبع وسط رو كامل برداشتم و جاش لوله جوش دادم منتهي با دقت كه حتي يه خال جوش هم داخل لوله نره . اون ماشيني كه گذاشتيم داخل پرانتز رو آورديم تا با ماشين عموم تست بزنيم . آخر كار هم حافظه ECU رو ريست كردم تا خطاهاي اون پاك بشه و بعدش هم باد چرخ ها رو تنظيم كردم . يه رله هم براي برق پمپ بنزين گذاشتم و برق پمپ رو مستقيم از باطري گرفتم . مرحله بعد اين بود كه اومدم —– بنزين روي پمپ رو به همراه —– اصلي بنزين با —– نو عوض كردم .

يه تغيير كوچيك هم تو مدار بنزين موتور انجام دادم تا فشار سوخت ريل سوخت پاشي بره بالاتر و انژكتورها يه خورده كوچولو بيشتر تزريق كنن . این محفظه به منظور کاهش صداهای با شدت بالاتر که در مرحله اول از طریق حفره های ریز جانبی عبور نمی کنند، ایجاد شده است. برای خنک کاری مخلوط هوا و سوخت از یک واسطه کاربراتور آلمنیومی استفاده شد که کاربراتور را از منیفولد یک پله بالاتر قرار می داد و باعث بالا آمدن بیشتر اسکوپ از موتور نیز می شد . محفظه ای موسوم به رزوناتور (Resonator) که در شکل بالا نمایش داده شده، دارای ظرفیت و طول معینی است که البته محل آن در مافلرهای مختلف متفاوت است. درواقع در موتورهای احتراقی رفت وبرگشتی،گازهای احتراقی با هر مرتبه باز شدن سوپاپ خروجی به صورت توده ای به منیفلد خروجی و یا هدرز دمیده شده تا اینکه در اتمسفر آزاد شود. این مجموعه به صورت برنامه ریزی شده بر اساس نقشهها و الگوریتم های تعریف شده و با دریافت اطلاعات از سنسورهای مختلف, پارامترهای مهمی مانند میزان و زمان و نحوه تزریق سوخت , زمان جرقه زنی شمع ها , میزان و نحوه اعمال فشار افزوده مکش و اگزوز در موتورهای مجهز به توربو و سوپر شارژ و مواردی مانند حداکثر دور موتور و سرعت مجاز خودرو را کنترل می کند.

خودرو کلاسیکی که بازسازیاش در مجموعه سام اسپید 3 سال زمان برده و احیای حرفهای آن مهر تاییدی بر تخصص گاراژ سام اسپید در بازسازی و تیونینگ مینی بهشمار میرود. رنگهای آبی، قرمز، مشکی، سفید و خاکستری برای این هیولا قابل سفارش هستند و مشتریان اروپایی آن چندی دیگر یعنی تا اواسط سال ۲۰۱۹ خودرویشان را تحویل خواهند گرفت. معمولا بين 10تا 15 % افزايش توان بسته به نوع موتور قابل دستيابي است. لزوم استفاده از مافلر و نیاز به آن زمانی قابل درک خواهد بود که به نوع احتراق موتور توجه کنیم. ترموستات رو هم كه 82 بود با 71 عوض كردم تا موتور يه خورده تو دماي پائين تري كار كنه . فنر ها رو هم 2.5 دور جلو و 2 دور عقب بريدم تا ماشين يه خورده بياد پائين تر هم تو سرعت باد كمتر بره زير ماشين هم اينكه هندلينگش بهتر بشه . واسكازين هم كه ايرانول با ويسكوزه 75 ريختم داخلش .

تا اينجاي كار با هزينه خودم بود به جز هزينه تعويض روغن موتور و واسكازين كه عموم داد . هزينه همه كارهايي كه انجام دادم البته به غير روغن و —– روغن و واسكازين براي من شد تقريبا 15 تومن . بدین ترتیب احتراق بهتر انجام گرفته و احتراق بهتر به معنی قدرت و کشش بهتر موتور خواهد بود. مرحله بعد اين بود كه آب رادياتور رو خالي كردم و يه مايع رادياتور با فرمول ساختگي خودم عوض كردم . فقط تنها كاري كه كردم اين بود كه با يه مته ديواري كه طول بلندي دارن ( نمره مته رو نميدونم چنده ولي خيلي قطوره ) حدود 5 تا سوراخ از ورودي كاتاليزور روي سفالش از اينور تا اونور سفاله زدم كه خيلي خروج دود رو راحت تر ميكنه . نوبت رسيد به كاتاليزور كه موند سر جاش و حذفش نكردم . هدرز های سرامیکی, سر سیلندر های آلومینیمی و منیفولد دو دهنه ادلبراک از جمله لوازم افتر مارکت به کار رفته در موتور کرونت است. مثل شورولت کوروت، فورد ماستنگ شلبی، BMW E30M، مرسدسبنزهای سری AMG، آلفارومئو مونترال و خودروهایی از این دست که تقریبا در رده میانی قرار دارند. محفظه بسیاری مافلرها از سه لایه ساخته شده است که دو لایه نازک فلزی در حالیکه یک لایه ضخیم تر عایق در میان آنها قرار گرفته را شامل می شود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت خرید هدرز پراید.

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*