فرسایش شعاعی پیستون میتواند سبب به جراحت دیدن سیلندر و یا بوش سیلندر شود. یکی از از ایراداتی که مستقیما به پیستون ربطی ندارد اما در اثر پیدایش آن می تواند پیستون را هم خراب کند، براندن تسمه تایم است. پیستون اتومبیل در موتور خودروها یک عضو زیاد زیاد اهمیت هست که در موتور های گوناگون شکل های متمایز هم دارااست . همانطور که می دانید خود پیستون ها نیز از بخش های متفاوتی هم تشکیل شده اند که بخش های حیاتی آن کلمه اند از : تاج پیستون ، دامنه پیستون ، شیار حلقه ها ، ترک گژنپین و جا رینگی . معمولا محیط احتراق بر روي تاج پیستون تعبیه مي شود. 3. رینگ مانع از ورود روغن موتور به گوشه و کنار احتراق می شود.زیرا در اینصورت موتور دچار روغن سوزی شده و دود آبی از اگزوز خارج می شود. یک عدد از دلایل روغن سوزی خودرو هم نشت روغن در محفظه احتراق موتور خودرو می باشد. هرچقدر پیستون قطر بزرگی داشته باشد سیلندر نیز باید کلیدی قطر بزرگتری باشد . در اینجا به جهت فهم و شعور خوبتر ادامه مطالب می بایست نکته ای را درباره سوپاپ اتومبیل توضیح دهیم ، در سیلندرهای یک اتومبیل ممکن هست از یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی استعمال نمایند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. پیستون پهن قطعهای است که قطر بیشتری داشته و همچنین شاتون بلندی داراست که این طراحی به جهت ایجاد اقتدار 4 برابر است . اکنون بیایید به جهت این پیستون پهن شاتونی بلندتر در نظر بگیریم و جرقهزنی را کمی به تاخیر بیاندازیم و موتور خویش را همین نوع طراحی کنیم , مدیر برهان پیستون سازی تبریز آن‌گاه ببینیم چه می‌شود ؟ این پیستون ها به جهت موتور های بنزینی ساخته و بهینه شده اند . این نیرو از روش شاتون به میللنگ منتقل شده و به وسیله آن به نیروی چرخشی تبدیل میشود. زاویه پخی تماسی برقرار می­کند که منجر سوق دهی روغن اضافی بر روی جداره سیلندر به سمت رینگ روغنی و از آنجا به سمت مخزن روغن می­شود. یک‌سری شیار بر روی سر پیستون قرار داراست که محل کارگزاری رینگ پیستون است. محل قرار گیری پیستون ها در بخش بالایی زیر پوسته موتور قرار داراست . از اين رو بايد مطابق شكل (3) رينگ سالمي را داخل سيلندر قرار بخشید و بوسيله فيلر ميزان گشوده بودن دهانه رينگ را میزان گيري نمود. شمع را باز کنید و کمی سوخت (یک قاشق غذا خوری) باطن سیلندر تزریق کنید. این باعث می شود خودروی شما خیلی سرعت بالا تر از منابع روغن خود استفاده کنید. این موجب می شود موتور قدرت خود را از دست بدهد. وجود آلودگی ها و کربن موجب تشکیل رسوب در شیارهای پیستون می شود، در عاقبت منجر به چسبندگی و قفل شدن رینگ می گردد. در اینجا می بایست گفت بر بر خلاف تصور، شوینده های انژکتور تا حدی موجب برطرف شدن کربن های تجمع یافته در درون سیلندر که در کیلومترهای بالا مقدمات صدمه به موتور را مهیا می کند، می شود. فقط ضعف پیستون های آلومینیومی بالا بودن ضریب انبساط تراکم آنان می باشد . در نتیجه در بالای پیستون فضای بیشتری برای انبساط وجود دارد.بعضی پیستون ها از محور گژن پین تا تحت دامنه،شیب دارند.در همین جور پیستون،قطر در ناحیه زیر دامنه از همه جا بیشتر است. برای هر پیستون از هر دو گونه رینگ استفاده میشود، اما تعداد آنان اهمیت دقت به نوع موتور و وضعیت آن تغییر میکند. تعداد پیستون ها در موتور های متفاوت متعدد میباشد . ابتدا یک سری پیستون ساخته شده کلیدی آلیاژ چدن و تعداد پیستون ساخته شده اهمیت آلیاژ آلومینیم تنظیم و از هر گروه سه عدد پیستون به تیتر مثال تعیین شدند و برای انجام تست رادیوگرافی به آزمایشگاه ارسال شدند. 1. متراکم کردن ترکیب هوا و سوخت (بدون این که همین مخلوط از کنار پیستون فراروگریز کند) و آماده نمودن آن برای انفجار. این به این معناست که قابلیت کم نمودن دوران و کاهش وزن پیستون وجود دارااست . به این ترتیب به کار گیری از روغنکاریهای استاندارد در دورههای هنگامی منظم تاثیر اکثری در کاهش آسیبهای احتمالی به پیستون دارد. همین پیستون ها به عامل مکانیزم دو دوران بودن زیر بار های فراوان شدید حرارتی و مکانیکی قرار می گیرند و از آلیاژ های ویژه آلومینیومی ساخته می شوند . این پیستون ها با به کار گیری از یک تکنولوژی ریخته گری ویژه اساسی وزن اندک و استحکام بالا هست . استحکام پیستون ها کلیدی اعتنا به فرایند تولید افزایش یافته می باشد . در روند کاری موتور و در زمانی که کار انفجار مخلوط سوخت و هوا روی میدهد، به دلیل بسته بودن بخش بالایی گوشه و کنار بوسیله سرسیلندر، می بایست قسمتی وجود داشته باشد که بتواند کلیدی حرکت در سیلندر، نیروی ایجاد شده را به حرکت تبدیل کند.

ایندکسر