ورزش های تحمل کننده وزن مثل راه رفتن، دویدن نرم، راه رفتن طولانی، بالا رفتن از پله ها، رقصیدن، ورزش با تردمیل و وزنه زدن احتمالا بهترین ورزش ها هستند. اگر چه کلسیم نمیتواند مانع از دست رفتن تدریجی استخوان پس از یائسگی شود، با این حال در حفظ کیفیت استخوانی نقشی ضروری دارد. محصولات لبنی که شامل ماست و پنیر میشود، منبع غنی کلسیم هستند. محصولات لبنی مکمل منبع غنی ویتامین دی هستند. باز هم پیش از مصرف مکمل با پزشکتان صحبت کنید. به طور مثال با مصرف زیاد نوشابههای گازدار که در ترکیب خود حاوی اسید فسفریک هستند، بخش عمدهای از کلسیم جذب نخواهد شد.

در این بین، امتیاز T مهمتر می باشد.
بزرگسالان ۱۹ ساله و بالاتر از آن باید روزانه ۱۰۰۰ میلیگرم کلسیم مصرف کنند. کلسیم پس از سنین رشد نیز یک ماده مغذی ضروری است زیرا بدن به طور روزانه استخوان از دست میدهد. برای تامین میزان کافی کلسیم مصرف روزانه سه وعده لبنیات در روز ضروری است. کلسیم در هر گروه سنی، برای کمک به ساختن استخوانهایی سالم و قوی در طول زندگی بسیار مهم است. به این گروه از افراد توصیه می شود، با اتخاذ تدابیر لازم، از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری نمایند. و ۱- است. افراد با این امتیاز نیاز به درمان ندارند و کافیست با اتخاذ تدابیر لازم، شامل مصرف مقادیر متناسب کلسیم و ویتامینD و نیز انجام تمرینات وزنه ای، از بروز پوکی استخوان در آینده پیشگیری نمایند. امتیاز T در افراد دارای پوکی استخوان ۵/۲ – و کمتر است. در این بین، امتیاز T مهمتر می باشد. بنابراین، امتیاز ۲/۳- نشانگر تراکم استخوانی کمتر از ۳/۲- است.

تراکم استخوان به انگلیسی
تراکم استخوانی پایین (کاهش نسج استخوان) اصلاحی است که متخصصین سلامت و درمان از آن برای تعریف تراکم استخوانی پایین تر از حد نرمال و بالاتر از حد تعریف شده برای پوکی استخوان استفاده می کنند. ساختن توده استخوانی در سنین رشد یک ذخیره خوب برای آینده است. دریافت نامناسب کلسیم در دوران رشد میتواند منجر به پوکی استخوان در بزرگسالی شود. استخوانهای بیماران مبتلا به پوکی استخوان در اثر وارد شدن نیروهایی مکانیکی میشکند که در شرایط عادی منجر به شکستگی نمیشود. به طور کلی با مقایسه آزمایش اول با آزمایش دوم پزشک می تواند تشخیص دهد که آیا تراکم استخوانی در حال بهبود یا وخیم شدن است و یا این که ثابت مانده است. تمرینات مقاومتی با استفاده از پاها یا بازوها که روی زمین یا سطح دیگر ثابت شدهاند، انجام میشود. اینها همگی مثالهایی از ورزشهای مقاومتی هستند، به این معنی که شما آنها را با وارد کردن نیرو روی پاهایتان بر زمین انجام میدهید.

تراکم استخوان در این مطالعه مشاهده ای، 149 زن که به منظور سنجش تراکم استخوان با روش DEXA مراجعه کرده بودند، وارد مطالعه شدند. در صورت وجود سایر عوامل بر هم زننده در خصوص ابتلا به پوکی استخوان و، بطور همزمان، قرار داشتن در طیف تراکم استخوانی پایین (کاهش نسج استخوان)، خطر بروز شکستگی تشدید می شود. در این آزمایش از اشعه X برای اندازه گیری مقدار کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در استخوان استفاده می شود. اگر اخیراً آزمایش باریم انجام دادهاید یا مواد کنتراست برای اسکن توموگرافی کامپیوتری یا رادیوایزوتوپ به شما تزریق شده است، به پزشک خود بگویید. انجام این روش تشخیصی نیاز به آمادگی خاصی ندارد در صورتی که شما باردار هستید یا به تازگی تست باریوم را انجام داده اید یا ام آر آی یا سی تی اسکن با تزریق را انجام داده اید باید به پزشک خود اطلاع دهید.

تراکم استخوان چگونه انجام میشوددر اینجا بیشتر به بررسی وب سایت تراکم استخوان چگونه انجام میشود.