7- تراتل را تا مینیمم آن پایین بیاورید

1. ترانسمیتر را روشن کنید و جوی استیک تراتل را در بالاترین موقعیت خود قرار دهید. کلیپ های زیادی توی آپارات هست (کافیه توی آپارات سرچ کنید 206 تقویت یا 206 تیون) که با 206 دارای موتور TU5JP4 تقویت شده،405 و پارس دارای موتور GTI6 یا MI16 رو با فاصله زدن یا حداقل پابه پا رفتن.درسته مثلا وزن ماشینها حدود 150 کیلو تفاوت داره اما مگه TU5 با لوازم (کفتراش،پیستون کله قندی،پورت و پلیش،ریمپ،میسوپاپ،منبع،مکش،هدرز) قدرتش بیشتر از 145 اسب میشه؟ برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید. تمام دستوراتی که در ذهن یک خلبان وجود دارد با استفاده از رادیو کنترل به پرنده ارسال می شود، بنابراین شناخت آن و نحوهی کار دکمه های آن بسیار حیاتی و مهم است. سطح داخل بدنه این پمپ ها ، فرم بیضوی دارد و این فرم سبب می شود که در یک بار گردش شفت پمپ ، پره ها دو بار درون شیارهای روتور جابه جا شوند. از آن جایی که در زمان حکومت شاهنشاهی جهان از دو قطب شرق و غرب تشکیل شده بود و همواره جنگی سرد بین آن ها حاکم بود ، آمریکایی ها که تامین کننده اصلی تجهیزات ارتش بودند برای آگاهی از تحرکات نظامی روس بر روی بعضی هواپیماهای نظامی سیستم های مدرنی را نصب کرده بودند .

در طول مدت یکی دو روزی که ماشین در تعمیرگاه بود من هم تراتل خودرو آنجا بودم. اگه وزن 206 تقویت با لوازمش 1080 و وزن پارس با موتور GTI6 و لوازمش هم 1200 باشه اختلاف وزن میشه 120 کیلو گرم،نسبت قدرت به وزن برای 206 (قدرت 145 اسب گرفتم) میشه 0.1343 اسب بخار در هر کیلو گرم و برای پارس (قدرت 175 اسب گرفتم) میشه 0.1458 و با توجه به اینکه گشتاور موتور GTI6 خیلی بیشتره نباید 206 با موتور TU5 تقویت به هیچ وجه بتونه حتی پا به پای پارس GTI6 بیاد اما تو کلیپ های آپارات میبینیم که اینطور نیست و پارس عقب میفته. تازه این لوازم دیگه تهشه و بیشتر TU5 ها همه این لوازم رو هم ندارن.از اونجایی که TU5 حجمش کمه مگه تیونینگ چقدر روش جواب میده که بعضی جا ها با ماشینای بالای 200 اسب تا 150 تا پا به پا میره؟ این سنسور درست بالای سر چرخ دنده های فلایویل دور موتور قرار گرفته است . نه دوست عزیز اینطور نیست من با ای ال ایکس خودمون که بالای ۳۱۴هزار تا کار کرده همیشه فول تراتل و دور بالا میرم مصرفش اصلا قابل قیاس با پارس معمولی نیست..من تو تهران داخل شهر حتی با احتساب ترافیک و..

موهاوی هشت سیلندر داخل شهر البته نه تهران که ترافیک داره شهرستان صدی ۹ میسوزونه.. خلاصه در هر صورت تو بعضی از ماشینا این نسبت ۱۴به یک رعایت نمیشه و آسیبی هم به موتورش نمیرسه مثال همون مدل هشت سوپاپ و شونزده سوپاپ xu7 که بازده حجمی اونی که بیشتره مصرف کمتری داره..چرا؟ چون تنها مانعی که باعث میشه نشه سوخت کم فرستاد تو سیلندر همون پدیده حرارت قطعات و سرخ شدن هست.. حالا باید دید هر کیلو اکسیژن چند لیتر میشه که بشه حساب کرد تو یه ماشین ۳۰۰۰سی سی که بازده حجمیش ۷۰٪ باشه یعنی در هر بار شارژ ۲۱۰۰سی سی هوا مکش میکنه..حالا من اینم نمیدونم مجموع سیلندر ها با هم ۲۱۰۰سی سی هوا میکشن یا هر یک سیلندر با هر بار شارژ ۲۱۰۰سی سی هوا میکشه؟ به گزارش خودرونویس، قلب تپنده پورشه 911 GT3 جدید یک پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی قرار دارد که قادر به تولید 502 اسب بخار قدرت و 469 نیوتن متر گشتاور است. من تو سایتای خارجی دیدم با تراکم 12.5 و میلسوپاپ 288 درجه لیفت 11 و فنر و واشر سوپاپ و سالید کردن سوپاپ و تراتل 4 دهنه 44 میلیمتر و ایسییو ادجاست و پورت و پلیش تا خرخره و سیستم اگزوز کامل درجه 1 و بور زدن تا 80 میلیمتر و افزایش حجم به 1800 سی سی با استروکر کیت و سبک سازی و بالانس دقیق قطعات متحرک و هزار تا لوازم دیگه TU5 در دور 8500 قدرتش به حدود 195 اسب رسیده و گشتاورش حدود 170 نیوتن متر شده تازه با بنزین اکتان بالا.پس TU5 هایی که لوازم متعارف مثل کفتراش،پیستون کله قندی،پورت و پلیش،ریمپ،میل 264،منبع،مکش،هدرز دارن نهایتا 145 اسب قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارن و طبق کلیپ های آپارات با همین قدرت و گشتاور میان و MI16 و GTI6 رو میزنن.

GTI6 در حالت فابریک 165 اسب قدرت و 193 نیوتن متر گشتاور داره و با تیونینگ جزیی (کفتراش،پورت پلیش،منبع و مکش) که همه اونایی که موتور عوض میکنن انجام میدن قطعا 175 اسب رو میده و گشتاور هم به 200 نیوتن متر خواهد رسید. حالا سوال اینه که این موتور های سری XU مشکل دارن یا موتور های GTI6 و MI16 که بسته میشه استوک و فرسوده است و خوب جواب نمیده و قدرت واقعی رو نداره؟ راستی اگر عزیزی بگه که چقدر این کار در حالت عادی میتونه به موتور آسیب بزنه و در مقایسه با گاز سوز چقدر عمر موتور کمتر یا بیشتر میشه ممنون میشم.. اتومبیل مورد بررسی ما از لحاظ چهره استاندارد است و فقط جهت شرکت در مسابقات شتاب 400 متر آماده سازی شده است، البته در کشورهای پیشرفته دنیا از لحاظ تیونینگ هم که اگر بررسی کنیم آن چنان بر روی این اتومبیل کارهای خارق العاده برای بدنه انجام نداده اند، اتومبیل مورد بررسی ما در این مقاله دارای پیشرانه BP است که در حالت استاندارد 1.8 لیتر است و حالا داستان هایی متفاوت برای پیشرانه این اتومبیل رقم خورده است و تمامی لوازم داخل پیشرانه از مطرح ترین کمپانی های دنیا خریداری شده است، با وجود هزینه سنگینی که برای مالک خودرو داشته است در عوض عملکرد و راندمان اتومبیل باور نکردنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*