راهکارهای افزایش نرخ تبدیل (CRO) با ترکیب سئو و روانشناسی کاربر!

بهینه‌سازی نرخ تبدیل CRO افزایش سود

برای بهینه‌سازی دکمه‌های فراخوان، باید به عواملی مانند موقعیت دکمه، رنگ، اندازه و متن آن توجه کنید. CTA باید جذاب و واضح باشد تا کاربران به راحتی تشویق شوند تا اقدام مورد نظر را انجام دهند. نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگانی از وب‌سایت را نشان می‌دهد که تبدیل شده‌اند! آنالیتیپس یک مرجع برای یادگیری گوگل آنالیتیکس و تمامی ابزارهای آنالیز وب‌سایت به زبان فارسی است. این داده‌های قابل‌اندازه‌گیری، کلیات را ترسیم می‌کنند، اطلاعات توصیفی دارند، نتیجه‌گرا و بیشتر اکتشافی هستند و به‌منظور کشف ایده از آن‌ها استفاده می‌شود.

اما اگر این ترافیک به فروش تبدیل نشود، تمام تلاش‌ها و هزینه‌های شما بی‌ثمر... وقتی قرار به بهینه‌سازی پیام‌ها باشد، اول از همه باید مطمئن شوید که شناخت کاملی از مشتری دارید! اما در هر صورت، باید نیازها، خواسته‌ها و علایق مشتریان هدفتان را بشناسید. معمولاً CRO شامل گرفتن فیدبک از کاربران، اجرای نظرسنجی و به‌طور کلی، تحلیل رفتار کاربر است. شاید فکر کنید این عدد دست‌یافتنی نیست، اما مطمئن باشید با اتخاذ استراتژی درست و اجرای دقیق آن، خیلی راحت می‌توانید به نرخ تبدیل بالاتر از میانگین دست پیدا کنید.

نظارت دقیق بر نظرات و پاسخگویی به آن‌ها نشان‌دهنده اهمیت کاربران برای توسعه‌دهنده و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها است. نظرات مثبت به عنوان یک اثبات اجتماعی عمل کرده و اعتماد کاربران جدید را جلب می‌کند. بررسی نتایج برتر، اپلیکیشن‌های محبوب در دسته و کلمات کلیدی مورد استفاده آن‌ها در فروشگاه هدفمند ضروری است. با استفاده از تکنیک محلی‌سازی در ASO، می‌توان اپلیکیشن را برای مخاطبان جهانی در دسترس قرار داد. این رویکرد منجر به بهبود رتبه‌های ارگانیک و افزایش نرخ کلیک و تبدیل خواهد شد.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. میانگین ارزش هر سفارش در وب‌سایت شما که می‌تواند به‌عنوان معیاری برای اثربخشی CRO محسوب شود. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست می‌آورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...

اگرچه در حال حاضر فرهنگ خرید آنلاین رشد چشمگیری داشته است، اما بسیاری از کاربران همچنان هنگام ارائه اطلاعات مالی خود به وب سایت های ناآشنا تردید دارند. نرخ رها شدن سبد خرید با تقسیم تعداد کل تراکنش‌های تکمیل شده بر تعداد کل تراکنش‌های آغاز شده محاسبه می‌شود. این نرخ مشخص می‌کند که چه درصدی از کاربران سایت با افزودن یک کالا به سبد خرید، قصد خرید را نشان می‌دهند، اما خرید را تکمیل نمی‌کنند. لازم به ذکر است که نرخ تبدیل اپلیکیشن بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی نیز تاثیرگذار است. در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل و اپل، عناصر موجود در لیست‌های فروشگاه اپلیکیشن به عنوان بخشی از تبلیغات به کاربران نمایش داده می‌شوند.

شرکت ما در زمینه بهینه سازی سئو، طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت دارد. در این شرکت زمانی بهترین کار را انجام می دهیم که مشتریان خود را کاملاً درک کنیم و بتوانیم با هم برای تعیین اهداف بازاریابی شما همکاری کنیم. ما با یکدیگر آشنا می شویم، رویاهای بزرگ تری می بینیم و یاد می گیریم که چگونه می توانیم بهترین خدمات و استراتژی هایی را که برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید ارائه دهیم. اگر کسب‌وکار شما حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد، CRO می‌تواند به شما کمک کند تا تعاملات اجتماعی خود را به فروش تبدیل کنید. اگر کسب‌وکاری وبسایتی ندارد، فرصت‌های زیادی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش را از دست می‌دهد.

ابزارهایی که به اندازه‌گیری ترافیک سایت، میزان زمانی که کاربر در هر صفحه سپری می‌کند و… کمک می‌کند. برای بهبود تجربۀ کاربری سایت و تشویق بازدیدکنندگان به تبدیل شدن، لازم است مشتری و نیازهایش را کامل بشناسید؛ داشتن پرسونا درک مشتری را برایتان راحت خواهد کرد. یا مثلاً اگر می‌خواهید نرخ تبدیل برای دانلود ایبوکتان را محاسبه کنید، تعداد کل دانلودها باید تقسیم بر مجموع تعداد بازدیدکنندگان صفحاتی که لینک ایبوک در آن‌ها قرار دارد شود. با فرض اینکه لینک در ۳ صفحه قرار دارد و هر صفحه ۲۰۰ بازدیدکننده دارد، در مخرج کسر باید ۲۰۰ را قرار دهیم. مزیت اصلی «CRO» در این است که شما را به شناخت بهتری از بازدیدکننده، کاربر، مشتری، سایت و در کل کسب‌وکار خود می‌رساند.

با این کار، می توانید درک درستی از مسیر تبدیل (Conversion Funnel) و نقاط قوت و ضعف آن پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه وب شما در ماه گذشته 18 فروش و 450 بازدیدکننده داشته باشد، نرخ تبدیل شما 18 تقسیم بر 450 (0.04) ضربدر 100، یعنی 4% است. عباراتی مانند «همین حالا ثبت‌نام کنید» یا «مشاهده تخفیف ویژه» به کاربران انگیزه اقدام فوری می‌دهد. تعداد کل بازدیدکنندگان در مقایسه با تعداد افرادی که اقدام مورد نظر را انجام داده‌اند. گفتیم که اگر میلیون‌ها بازدید هم داشته باشید، تا زمانی که بازدیدکنندگان تبدیل نشوند، یعنی تا زمانی که آن‌ها اقدامات مدنظر شما را انجام ندهند، هیچ سودی نخواهید برد.

حتی خوب است که دکمه‌های اقدام را در مکان‌های استراتژیک مثل بالای صفحه و انتهای مقالات قرار دهید. کلمات کلیدی بلند دم عبارات طولانی تر و خاص تری هستند که معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند اما نرخ تبدیل بالاتری را نشان می دهند. این کلمات کلیدی اغلب نشان دهنده قصد خرید یا جستجوی دقیق تر هستند و می توانند به شما کمک کنند ترافیک هدفمندتری را جذب کنید. علاوه بر این، کاربران معمولاً زمان بیشتری را صرف خواندن محتوای جامع می کنند، که سیگنال مثبتی برای گوگل است و می تواند به بهبود رتبه بندی سایت شما کمک کند. برای ایجاد محتوای طولانی و جامع، سعی کنید موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کنید و اطلاعات عمیق و ارزشمندی ارائه دهید. یکی از بهترین راه ها برای بهینه سازی برای جستجوی صوتی، اضافه کردن یک بخش پرسش و پاسخ (FAQ) به وب سایت شما است.

خبر خوب این است که با بهینه سازی نرخ تبدیل می‌توان نرخ بازگشت سرمایه را تا حد قابل توجهی افزایش داد. تحقیقاتی توسط سایت venturebeat.com انجام شده است که نشان می‌دهد کمپانی‌هایی که روی بهینه سازی نرخ تبدیل کار کرده‌اند، بیش از 223% نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش داده‌اند. از تحقیق کلمات کلیدی هدفمند گرفته تا بهینه سازی صفحات فرود، از استفاده از محتوای ویدیویی تا بهبود تجربه کاربری، هر یک از این استراتژی ها نقش مهمی در موفقیت کلی شما دارند. بازاریابی محتوا یک استراتژی قدرتمند برای جذب ترافیک ارگانیک و افزایش نرخ تبدیل است. این رویکرد بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار تمرکز دارد تا مخاطبان هدف را جذب کرده و آنها را به انجام اقدامات سودآور ترغیب کند.

اگر با شرکت های شناخته شده کار کرده اید، نمایش لوگوی آنها در وب سایت خود می تواند اعتبار شما را افزایش دهد. ابزارهای پیشرفته تری مانند Ahrefs یا SEMrush نیز وجود دارند که اطلاعات دقیق تری در مورد حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و حتی قصد جستجو ارائه می دهند. به همین دلیل، اغلب متخصصان از ابزارهای ASO شخص ثالث استفاده می‌کنند تا به داده‌های مورد نیاز خود با سهولت دسترسی پیدا کرده و کارایی خود را افزایش دهند. پدیده ای به نام «کوری بنری Banner Blindness» وجود دارد که به عادت کردن افراد به نادیده گرفتن اطلاعات شبیه به بنر در وب سایت ها اشاره دارد. این کمبود توجه همراه با این واقعیت که بازدیدکنندگان سایت همیشه تمام متن یک پست وبلاگ را نمی خوانند (بلکه به صورت «جسته و گریخته» محتوا را نگاه می کنند)، به این معنی است که رویکرد متفاوتی مورد نیاز است. سشن رکوردینگ در کلریتی یا Hotjar با نمایش تعامل کاربران با سایت شما به صورت real-time تصویر کاملی از رفتار آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگه ۵۰۰ نفر از کاربران به صفحه محصولی رو ببینن و ۱۰ نفر از آنها محصول رو خریداری کنند نرخ تبدیل (Conversion Rate) برای خرید محصول مورد نظر ۲٪ میشه (۱۰نفر تقسیم بر ۵۰۰ نفر). کاربران در سایت یا اپلیکیشن شما وقتی از قسمتی به قسمت دیگه حرکت می‌کنن در هر مرحله نرخ تبدیلی اتفاقی می‌افته. با افزایش این نرخ‌های تبدیل و برطرف کردن موانعی که هنگام تعامل با سایتتون مواجه میشن، استفاده از ترافیک کاربران ورودی رو میشه بهینه تر کرد. محتوای بصری مانند تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها می‌توانند تأثیر مثبتی بر نرخ تبدیل داشته باشند. این محتواها به کاربران کمک می‌کنند تا به سرعت اطلاعات لازم را دریافت کرده و تصمیم‌گیری کنند. راهبری ساده و روان در وب‌سایت و امکان دسترسی آسان به محتواها و محصولات مورد نظر کاربران از جمله عواملی است که می‌تواند نرخ تبدیل را بهبود بخشد.

مدت زمان لازم برای مشاهده نتایج CRO بستگی به میزان تغییرات اعمال شده، حجم ترافیک وب‌سایت و میزان تحلیل و آزمون‌هایی دارد که اجرا می‌کنید. معمولاً بین چند هفته تا چند ماه زمان لازم است تا نتایج قابل اندازه‌گیری به دست آید. آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی بورد، با تاکید بر خلاقیت و نوآوری، انواع خدمات دیجیتالی را ارائه می‌دهد تا شما را در دنیای دیجیتال هدایت کند. تیم متخصصان ما با بهره‌گیری از دانش و تجربه، راهکارهای فراگیر و منحصر به فردی را برای ارتقاء برند شما در فضای آنلاین به ارمغان می‌آورند. خلاصه که توصیه می‌کنیم برای بهبود CRO، به‌جای تمرکز صرف روی داده‌ها و اعداد، برنامۀ دقیقی برای بهبود تجربۀ کاربری و شناسایی موانع بر سر بازدیدکنندگان داشته باشید. شما باید دائم در حال تحقیق باشید، آزمایش انجام دهید و از نتایج آزمایش‌ها در بهینه‌سازی و طرح آزمایش‌های دیگر استفاده کنید تا به ایدئال‌ترین حالت ممکن برسید.

به نظر من این تخصص ترکیبی از تخصص‌های طراحی تجربه کاربری و دیجیتال مارکتینگه. پنل آنالیتکس شما پر از اطلاعاتیه که اگه تبدیل به بینش تصمیم‌ گیری بشه در کسب‌وکارتون انقلابی به پا میشه. بهینه‌سازی نرخ تبدیل فرآیندی است که طی آن تلاش می‌شود تا درصد بیشتری از بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری یا کاربر فعال تبدیل شوند. این فرآیند شامل تحلیل داده‌ها، آزمون A/B، بهبود طراحی و بهینه‌سازی تجربه کاربری (UX) است. با اجرای درست کمپین بهینه‌سازی نرخ تبدیل، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، استراتژی‌های جدیدی هم برای پیشرفت پیدا خواهید کرد.

از طريق فرم ذيل ميتوانيد نسبت به استعلام قيمت خدمات ما اقدام بفرماييد. لازم به ذکر است که فرم زير جهت کسب اطلاعات کلی از آنچه که مدنظر شما هست، طراحی شده و پر کردن آن هيچ الزامی را براي شما در بر نخواهد داشت. در این تحقیق، هدفتان باید کشف چگونگی ارتباط‌گیری کاربر با سایت باشد! همچنین، باید بفهمید آن‌ها چطور سایتتان را پیدا کرده و وارد آن شده‌اند. اگر به چالشی در زمینه نرخ تبدیل برخورد کردید حتماً سؤال خود را در قسمت نظرات مطرح کنید. برای تخصیص بودجه به «CRO»، نرخ بازگشت سرمایه را پیش‌بینی کنید و بر اساس آن بودجه درنظر بگیرید.

با بهینه‌سازی کلمات کلیدی و سایر عوامل مرتبط، اپلیکیشن در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بالاتر ظاهر خواهد شد. اندازه‌گیری اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی تنها با معیارهای مستقیم مانند کانورژن یا کلیک، کامل نمی‌شود. زیرا هر اقدام بازاریابی لزوماً به طور مستقیم بر نتیجه نهایی تأثیر نمی‌گذارد. درواقع ممکن است یک چنل تبلیغاتی بدون اینکه کلیک آن در آنالیتکس ثبت شود، در تصمیم گیری کاربر برای خرید، تایر گذاشته باشد. برای مثال، اگر یک شرکت از اتریبیوشن مدل Last Click استفاده کند، تمام اعتبار کانورژن انجام شده به آخرین کانال قبل از اقدام مورد نظر می‌دهد. چنین دیدگاه محدودی از نتایج می‌تواند گمراه‌کننده باشد و منجر به نتیجه‌گیری‌های نادرست برای برنامه‌ریزی کمپین‌های آینده شود.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در بازاریابی و تبلیغات اثربخشی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که دیجیتال مارکتر در مرحله اول باید فهم خوبی نسبت به بازاریابی و فروش داشته باشد. بنابراین، همان‌طور که خودتان احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید، برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل باید از چند ابزار به‌صورت همزمان استفاده کرد. همچنین باید به وسعت نمونه هم‌فکر کنید؛ یعنی صفحه موردنظر باید به تعداد کافی بازدید برسد تا شما بتوانید بر اساس آن تصمیم گرفته و تغییرات همیشگی اعمال کنید. در طول یک آزمایش، تعداد بازدیدکننده‌ها و نرخ تبدیل، همواره کاهش و افزایش می‌یابد. پس باید پیش‌بینی کنید که با توجه به وسعت نمونه‌تان، چه مدت‌زمانی برای رسیدن به بهترین جواب مناسب است.

برای مثال، در هاب‌اسپات، بازدیدکنندگانی که برای دموی محصول ثبت‌نام می‌کنند، نرخ تبدیل بالاتری نسبت به بازدیدکنندگانی دارند که برای دوره‌های آزمایشی رایگان محصول ثبت‌نام می‌کنند. بنابراین، وب‌سایت و مسیرهای تبدیل خود را برای افرادی که برای دموی محصول یا جلسات با نماینده فروش رزرو می‌کنند، بهینه شده است. هنگامی که پاسخ نظرسنجی ها را دریافت کردید، یک گزارش خلاصه سفارشی خواهید داشت که بر اساس نتایج آن، مسیر را تا حد زیادی برای شما روشنتر میکند. گزارش فانل آنالیتیکس 4 به شما امکان می‌دهد تا صفحات با خروج بالا را شناسایی کنید و هر مرحله از قیف تبدیل خود را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این، ابزارهایی مانند کلریتی و هاتجار به شما این امکان را می‌دهند که نحوه تعامل کاربران واقعی با وب‌سایت شما را از طریق ابزارهایی مانند نقشه‌های حرارتی و ضبط سشن، شناسایی کنید. عوامل مختلفی مانند پیچیدگی سایت، زمان بارگذاری طولانی، فرم‌های طولانی، محتوای نامناسب یا نبود اعتماد کاربران می‌تواند نرخ تبدیل را کاهش دهد.

با بهینه سازی محتوای خود برای این نوع جستجوها، می توانید ترافیک محلی با ارزشی را جذب کنید که احتمال تبدیل آن بالاست. اگر محتوای تبلیغاتی قول چیزی را بدهد که سایت ارائه نمی دهد، مشتریان ممکن است احساس گمراهی کنند و سبد خرید خود را رها کنند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مشتریان سبد خرید خود را رها کنند و راه حل های بالقوه زیادی برای رفع آنها وجود دارد، به همین دلیل است که تست A/B بخش کلیدی برای کاهش نرخ رها شدن سبد خرید است. فراتر از بهبود و بهینه‌سازی تجربه سبد خرید، یکی دیگر از استراتژی‌های کلیدی برای مقابله با رها کردن سبد خرید، بازیابی سبد خرید است. برای آغاز فرآیند بهینه‌سازی فروشگاه‌های اپلیکیشن، توصیه می‌شود از یک چک لیست ASO برای فعالیت‌های روزانه استفاده کنید. در App Radar، ما معمولاً با نگاهی جامع به کمپین‌های مشتریان می‌پردازیم و از الگوی زیر بهره می‌بریم.

دیگر تبلیغات و شعارهای تبلیغاتی باعث جذب مخاطب و مشتری نمی‌شوند، بلکه محتوای غنی هستند که باعث ایجاد اعتماد و وفاداری در مشتریان می‌شوند. در این فرایند بدون صرف هزینه و با انجام تغییراتی در محتوا، قالب و برخی موارد دیگر، می‌توانیم نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم. بعنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی ما روزانه 100 نفر بازدید کننده داشته باشد و از این تعداد بصورت میانگین فقط 3 نفر خرید کنند، می‌توانیم بگوییم نرخ تبدیل ما 3% است. در یک سال گذشته اغلب آنلاین‌شاپ‌های لباس اینستاگرامی، با اضافه کردن توصیه‌های شخصی‌شده برای محصولات و استفاده از نقد و نظرات مشتریان، توانستند نرخ تبدیل خود را تا ۱۵٪ افزایش دهد. مثلاً اگر وب‌سایت شما ۱۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشد و ۵۰ نفر از آن‌ها خرید انجام دهند، نرخ تبدیل شما ۵٪ خواهد بود. اول از همه، مطمئن شوید که پروفایل Google My Business خود را کامل و به روز نگه داشته اید.

برای پیج‌های اینستاگرامی بهینه سازی نرخ تبدیل می‌تواند افزایش تعداد لایک و کامنت باشد، چرا که اینکار باعث جذب بیشتر فالوور خواهد شد. در فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل سایت، اهمیت زیادی دارد که دقیقا بدانید نرخ تبدیل فعلی چه میزان است؛ چرا که باید بصورت مداوم میزان پیشرفت آن را پیگیری کنید. این نوع جستجو فرصت های جدیدی را برای افزایش نرخ تبدیل فراهم می کند، زیرا کاربرانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، اغلب به دنبال اطلاعات خاص یا راه حل های فوری هستند. برای بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی، باید از کلمات کلیدی طولانی و عبارات طبیعی استفاده کنید که مطابق با نحوه صحبت افراد باشد. حال که اهمیت ترکیب سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل را درک کردیم، بیایید به بررسی استراتژی های کلیدی بپردازیم که می توانید برای استفاده از سئو در افزایش نرخ تبدیل به کار بگیرید. برای بهبود نرخ تبدیل، لازم است تمامی اجزای تشکیل‌دهنده صفحه محصول اپلیکیشن مورد بررسی و بهینه‌سازی قرار گیرند.

در این روش، دو نسخه مختلف از یک صفحه وب‌سایت به صورت همزمان به بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود و عملکرد هر نسخه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با تحلیل نتایج این تست‌ها می‌توانیم بفهمیم که کدام نسخه بهتر عمل می‌کند و تغییرات لازم را اعمال کنیم. برای درک بهتر نحوه استفاده از سئو برای افزایش نرخ تبدیل، ابتدا باید ارتباط بین این دو مفهوم را به خوبی درک کنیم. سئو به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است، با هدف بهبود رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی ارگانیک. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) یک فرایند سیستماتیک برای افزایش درصد بازدید کنندگان وب سایت است که به روش های مختلف و برای کسب نتایج بهتر برای سایت صورت می پذیرد.

ASO با بهبود نرخ تبدیل صفحه محصول، کاربران بیشتری را به دانلود اپلیکیشن ترغیب می‌کند و در نتیجه، پتانسیل افزایش درآمد را به همراه دارد. برای افزایش نرخ تبدیل، می‌توانید از قابلیت‌های پیام‌رسانی در صفحات پربازده وب‌سایت خود – مانند صفحات قیمت‌گذاری و محصول – استفاده کنید تا مخاطبان در لحظه، اطلاعات مورد نیازشان را دریافت کنند. مهمتر از آن، این جدول نشان می‌دهد که لزوما افزایش ترافیک وبسایت، روش درستی برای بهبود نرخ تبدیل نیست. در واقع، این جدول به شما نشان می‌دهد که حتی بدون افزایش ترافیک، می‌توانید کسب و کار خود را به طور قابل توجهی رشد دهید. پاپ‌آپ‌ها یکی از ابزارهای موثر برای جلب توجه کاربران و تشویق آن‌ها به انجام اقدام مورد نظر هستند. با استفاده از پاپ‌آپ‌های هدفمند و زمان‌بندی شده، می‌توانید کاربران را به ثبت‌نام، خرید و یا هر اقدام دیگری که برای شما مهم است ترغیب کنید.

اغلب کاربران تمایلی به بررسی اپلیکیشن‌هایی با امتیاز کمتر از چهار ستاره ندارند. فروشگاه‌های اپلیکیشن نیز به دنبال ارائه اپلیکیشن‌های باکیفیت برتر به کاربران خود از طریق نتایج جستجو و صفحات ویژه هستند. انتشار مقالات وبلاگ، در واقع فرصتی عالی برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) به شما می دهد. برای شروع بهینه سازی محتوای وبلاگ خود، پست هایی را با بالاترین سطح ترافیک وب اما نرخ تبدیل پایین شناسایی کنید. اگر نرخ تبدیل شما به اندازه دلخواهتان نیست، مطمئناً موانعی بر سر راه کاربران وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

از منوهای واضح و دسته بندی های منطقی استفاده کنید و مطمئن شوید که همه صفحات مهم در حداکثر سه کلیک قابل دسترسی هستند. استفاده از breadcrumb ها نیز می تواند به کاربران کمک کند تا موقعیت خود را در ساختار سایت درک کنند. اول از همه، رقابت برای این کلمات کلیدی معمولاً کمتر است، بنابراین رتبه بندی برای آنها آسان تر است. این به ویژه برای کسب و کارهای کوچک تر یا وب سایت های جدیدتر که ممکن است منابع محدودی برای رقابت با برندهای بزرگ تر بر سر کلمات کلیدی رقابتی تر داشته باشند، مفید است. با این رویکرد، می توانید محتوایی ایجاد کنید که نه تنها برای سئو بهینه است، بلکه احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را نیز افزایش می دهد.

همچنین، اجرای آزمون‌های A/B و تحلیل رفتار کاربران به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنید. استفاده از سئو برای افزایش نرخ تبدیل یک استراتژی قدرتمند است که می تواند نتایج قابل توجهی برای کسب و کار شما به ارمغان آورد. با ترکیب تکنیک های سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل، می توانید نه تنها ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید، بلکه درصد بیشتری از این بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. CRO به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین بهره را از ترافیک وبسایت خود ببرید. این فرآیند شامل بهبود تجربه کاربری، بهینه‌سازی طراحی صفحه‌های فرود، افزایش سرعت بارگذاری وبسایت، و استفاده از تست A/B برای تعیین بهترین طراحی و محتوای ممکن است.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. دائماً رقبا را ارزیابی و بررسی کنید تا بفهمید چه تاکتیک‌هایی باعث رشد آن‌ها یا حتی سقوطشان شده است! از بین تمام تاکتیک‌ها و ترفندهایی که وجود دارند، تصمیم گرفتیم ۸ مورد را که کارآمدی آن‌ها اثبات شده است، خدمتتان معرفی کنیم. بهبود CRO به دلایل مختلفی بسیار مهم است؛ در این بخش این دلایل را بررسی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع‌به سئو کسب کنید، مقالۀ سئو چیست را در وبلاگ ما بخوانید.

اگر سایت شما در جهت بهبود و بهینه سازی نرخ تبدیل فروش بهتر از دیگر رقیبان خود عمل کند. این امر سبب می شود که مشتریان بیشتری جذب کنید و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید. در این صورت رقبای خود را پشت سر گذاشته و به سرعت در کسب و کار خود پیشرفت می کنید. از آنجایی که صفحات Landing ذاتا برای انجام یک عمل طراحی شده‌اند، منطقی به نظر می‌رسد که بالاترین نرخ تبدیل میانگین تمام فرم‌های signup را با ۲3 درصد داشته باشند. برای مثال می‌توان صفحه لندینگ یا فرود رویداد را با ویدئویی از رویداد سال گذشته بهینه سازی کرد تا بازدیدکنندگان به ثبت نام در سال جاری تشویق شوند.

امیدواریم با استفاده از این مقاله، کسب‌وکار شما هر روز بیشتر از دیروز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرد. نکته مهم این است که با توجه به نتیجه آزمایش، یاد بگیرید و شناختتان از کاربر و سایتتان را افزایش دهید؛ مثلا بفهمید چه عناصری مثبت و چه عناصری منفی هستند. در مورد فرآیند «CRO» با افراد سازمان صحبت کنید و به آن‌ها گزارش و تحلیل ارائه دهید. حالا که به صورت کمی و کیفی، ویژگی‌ها و رفتار کاربر را در سایت بررسی کردید، وقت آن است که داده‌ها را تحلیل کنید و تصمیم‌های درست بگیرید. شما با مصاحبه، اطلاعات کیفی به دست می‌آورید که درک عمیقی از سایت، صفحات آن و کاربر به شما می‌دهد.

آگاهی از تأثیر فصل‌بندی بر دانلود یا درآمد اپلیکیشن، اهمیت بهینه‌سازی متادیتا با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و به‌روزرسانی تصاویر و آیکون‌ها بر اساس فصل یا مناسبت‌های خاص را برجسته می‌کند. با توجه به زمان کوتاه بازدید کاربران از صفحه محصول، توضیحات متنی تاثیر کمتری بر نرخ تبدیل دارند؛ با این وجود، نگارش جذاب توضیحات همچنان توصیه می‌شود. توصیه می‌شود تا حد امکان کلمات کلیدی جمع‌آوری شده و سپس فیلتر شوند. استفاده از ابزار ASO برای تجزیه و تحلیل داده‌های کلمات کلیدی، از جمله حجم جستجو، رقابت، رقبای اصلی، و تغییرات دم‌دراز، مؤثرترین روش برای پیشرفت است. استفاده از گروه کنترل در کمپین‌های بازاریابی عملکردی می‌تواند به طور قابل توجهی بهبود عملکرد آن‌ها را تضمین کند. این روش با ارائه یک نقطه مقایسه دقیق، امکان اندازه‌گیری دقیق تأثیر استراتژی‌های بازاریابی را فراهم می‌کند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/