باید داشته باشد منابع برای فیلم سینمایی
در فیلم سینمایی تگزاس ۱ همانطور که از تبلیغات هم پیدا بود، داستان فیلم حول دو شخصیت اصلی و به وضوح بامزه به نامهای ساسان با بازی سام درخشانی و بهرام با بازی پژمان جمشیدی میگذرد که از همان نگاه اول معلوم است قرار است خرابکاری کنند. اولین فیلم، قوانین جنون، قرار بود بر اساس داستان واقعی مایکل لودر، اسکیزوفرنیای که با غلبه بر مشکلات فراوان از مدرسه حقوق ییل فارغالتحصیل شد، ساخته شود. رعنا با بازی (ترانه علیدوستی) و عماد با بازی (شهاب حسینی) زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر میباشند. اما رت عنوان میکند که با مرگ بانی همه چیز تمام شده است و قصد طلاق را دارد. او دلیل دوری خود از تلویزیون را خستگی عنوان کرده است. جاناتان میجرز در نقش کانگ فاتح ظاهر میشود؛ او نخستین بار به عنوان گونهای از این شخصیت به نام «He Who Remains» که از ایمورتوس الهام گرفتهشدهاست، در فصل اول لوکی (۲۰۲۱) ظاهر شد. در همان لحظههای اول حرکت، لوله شکسته و شادی به پایین سقوط کرده و در درهٔ فراموشی میافتد. در اثر این فروریختن، قطار خیالی که شادی، غم و بینگ بونگ با آن در حال حرکت به سمت ذهن رایلی بودند، از مسیرش منحرف شده و سقوط میکند و ظاهراً تنها راهی که برای برگشت به ذهن رایلی و منصرف کردن او از بازگشت به شهر قبلی باقی مانده، جزیره خانواده است.
تسرکت یا سنگ فضا در کاپیتان آمریکا: نخستین انتقامجو، عصای لوکی یا سنگ ذهن در انتقامجویان، آثر یا سنگ واقعیت در ثور: دنیای تاریک، اورب یا سنگ قدرت در نگهبانان کهکشان و چشم آگاماتو یا سنگ زمان در دکتر استرنج. در بررسیهای ادبی، اصطلاح ژانر به اشکال مختلف به کار میرود تا به تمایزهای میان انواع متن اشاره کند: نوع نمایشی (حماسی/تغزلی/دراماتیک)، نوع رابطه با واقعیت (داستانی/غیرداستانی)، نوع پیرنگ (کمدی/ تراژدی)، ماهیت محتوا (رمان احساساتی/رمان تاریخی/رمان ماجرایی) و … امیر بتدریج تلاش می کند تا با بازسازی خاطرات گذشته ، آقابزرگ را با زندگی امروز آشتی دهد. در میان بحث میان شادی و غم، یک شخصیت بامزه دیگر در پیچ و خم خاطرات بلندمدت رایلی ظاهر میشود. در ادامه میبنیم که رفته رفته خاطرات زیبا و شاد رایلی و همچنین ابعاد شخصیتی او در حال متزلزل شدن و پاک شدن هستند. همچنین در بخشهای بهترین بازیگر مرد، بهترین تدوین فیلم، بهترین گریم و بهترین موسیقی متن نیز نامزد جایزه شد.
» استم همچنین سؤال میکند که آیا «تحلیل ژانر به موجودیت تشریحی یا تجویزی کمک میکند؟ بادیگارد (انگلیسی: Bodyguard) فیلمی در ژانر جنایی و درام به کارگردانی ریچارد فلایشر است که در سال ۱۹۴۸ منتشر شد. عنصر تعلیقی که در پلانهای بیشتر فیلمها یافت میشود، به ویژه توسط فیلمساز در این ژانر مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. در ژوئیه ۲۰۱۹، کوین فایگی تأیید کرد که این فیلم در مرحلهٔ آمادهسازی قرار دارد. برای همین او سفری طولانی بدون خانواده و دوستانش آغاز کرد و به این فکر افتاد که دلش بیش از همه برای چه چیز پیکسار تنگ خواهد شد که جواب آن دوستان و همکارانش بود. این فیلم نقدهای عمدتاً مثبتی دریافت کرد، بیش از ۳۱۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت و توانست چهار جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (هاوارد)، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (کانلی) را کسب کند. نشان میدهد برنده جایزه گلدن گلوب شدهاست که برای جایزه اسکار نامزد نشدهاست.
نشان میدهد نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شدهاست. دو سینمای هالیوود و بالیوود از همان ابتدا جزو بهترین و پربازدیدترین آثار موجود در مایکت بودند که در ژانرهای مختلف تقدیم مخاطبان شده است. در هر هفته فیلمهای جدیدی از این کشورها به این بخش از مایکت اضافه میشود که هرگز نباید آنها را از دست بدهید. به گفته ویلیام مک آدامز، نویسنده زندگینامه هکت، "در سحرگاه روز یکشنبه، ۲۰ فوریه ۱۹۳۹، دیوید سلزنیک و ویکتور فلمینگ، هکت را از خواب بیدار میکنند تا به او اطلاع دهند که از مترو گلدوین مایر، وام گرفته است و با توجه به کمبود زمان، باید فوراً کارش را شروع کند. هکت که در وسط کار بازنویسی فیلمنامه فیلم " در سیرک" بود به عوامل فیلم بر باد رفته پیشنهاد کرد که دوستش "ژن فاولر" مسئولیت بازنویسی فیلمنامه نهایی را به عهده بگیرد اما سلزنیک و کارگردان فلمینگ گفتند که او رمان را نخوانده است و نمیتوانند منتظر خواندن او باشند. سلزنیک که پنج هفته قبل فیلمبرداری آن را آغاز کرده بود، هر روز ۵۰ هزار دلار بابت بازنویسی نهایی فیلمنامه صرف میکرد. هتک از اتفاقات پیش تولید فیلمنامه تعریف میکند ومی نویسد: "بعد از صحبت و بحث با عوامل فیلم سر هر صحنه فیلمنامه، به پشت ماشین تحریر رفته و آنها را مینوشتم.